SZENT BENEDEK KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA
PEDAGÓGIAI PROGRAM
TARTALOMJEGYZÉK
1. BEVEZETŐ
1.1. Az iskola küldetésnyilatkozata
1.2. A pedagógiai program törvényi háttere
1.3. Az iskola működésének törvényi alapja: az Alapító Okirat
2. AZ ISKOLA NEVELÉSI PROGRAMJA
2.1. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei
2.2. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka célja
2.3. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka feladatai
2.4. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka eszközei, eljárásai
2.5. Az iskola vallási élete, ünnepei, hagyományai
2.6. A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok
2.7. A közösségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok
2.8. A beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő
pedagógiai tevékenység
2.9. A tehetség kibontakoztatását segítő tevékenységek
2.10. A gyermek és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok,
a szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek
2.11. A tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását
segítő program
2.12. Egészségnevelési program
2.13. Környezeti nevelés
2.14. A szülő, a tanuló és a pedagógus együttműködésének
formái
2.15. Az iskolában folyó nevelő-oktató munka ellenőrzési,
mérési, értékelési, minőségbiztosítási rendszere
2.16. A pedagógiai program végrehajtását segítő eszközök,
felszerelések jegyzéke
3. AZ ISKOLA HELYI TANTERVE
3.1. Az intézmény tantárgyi rendszere, óraterve
3.2. Alkalmazandó tankönyvek, tanulmányi segédletek és
taneszközök kiválasztásának elvei
3.3. A magasabb évfolyamba lépés feltételei
3.4. Az iskolai beszámoltatás, az ismeretek számonkérésének
követelményei és formái, a tanuló magatartása, szorgalma értékelésének és minősítésének
követelményei, továbbá - jogszabály keretei között - a tanuló teljesítménye, magatartása
és szorgalma értékelésének, minősítésének formája.
3.5. Az iskolai írásbeli beszámoltatások formáit, rendjét,
korlátait, a tanulók tudásának értékelésében betöltött szerepét, súlyát
3.6. Az otthoni (napközis és tanulószobai írásbeli és
szóbeli feladatok meghatározásának elveit és korlátait.
3.7. Az egyes modulok értékelése és minősítése, valamint
beszámítása az iskolai évfolyam sikeres befejezéséhez
3.8. A tanulók fizikai állapotának méréséhez szükséges
módszerek
1. BEVEZETŐ
1.1. AZ ISKOLA KÜLDETÉSNYILATKOZATA
Az iskola létrehozásának rövid bemutatása
Iskolánk 1994-ben alakult Celldömölkön. Nyolcosztályos általános iskola, amely felmenő
rendszerben alakult ki. Évfolyamonként egy osztályt indítunk.
Iskolánk Szent Benedek nevét viseli, aki életszentségével minden keresztény felnőtt
és gyermek pedagógusa és példaképe. Városunkban a XIII. és XVIII. században bencés
szerzetesek jeleskedtek a nevelésben és oktatásban.
Az iskola iránti igény a vallásukat gyakorló keresztény szülőkben és a plébános
atyában született meg. Az egyházi intézményeknek városunkban hagyománya volt, a
háború előtt ugyanis katolikus leányiskola is működött, amelyet azonban államosítottak.
Ennek épületét a rendszerváltás után visszaigényeltük, de hosszas tárgyalássorozatot
követve arra a megállapodásra jutottunk, hogy egy kisebb épületet és anyagi kártalaní-tást
kérünk, amelyből egy új helyen egy új iskolát tudunk felépíteni. Terveink 2001 őszére
megvalósultak.
Katolikus iskolánk tanárai megpróbálnak igényes szeretettel nevelni, és az érték-vesztett
világban ráirányítani a gyerekek figyelmét a Krisztus által kínált élet szépségé-re.
A gyerekeket fel kell vértezni a rájuk váró kísértések ellen, hogy az Istenhez való
kötődésük olyan erős legyen, hogy a nehézségekben is képesek legyenek az árral szem-ben
úszni. Ehhez feltétlenül kapcsolódnia kell egy szigorú, színvonalas oktatásnak,
hogy "a világ fiai"-val vívott küzdelemben ne kelljen szégyenkezniük, hogy tudásban
alulmaradtak.
Az iskola küldetésnyilatkozata
hit - közösségépítés - hiteles példaadás - lelkiismeretesség - következetesség
Ebben az öt szóban tömören összefoglalhatók a Szent Benedek Katolikus Általános
Iskola Pedagógiai Programjának legfontosabb alapelvei. Nézzük, mit takarnak számunkra
ezek a fogalmak:
HIT:
Kereszténységünk alapfeltétele az élő Istenbe vetett hitünk. Pedagógusaink ebből
merítkezve tudnak csak "máshogyan" nevelni, mint a világi iskolák. Ez a másfajta
értékrend határozza meg életünket. Hitünk elmélyítése céljából gyakoroljuk vallásunkat
- minél lelkiismeretesebben. A szentmisék, szentség-imádások, lelkigyakorlatok,
lelki napok, zarándoklatok, egyéni és közös imád-ságok mind hitünk megvalósulásának
formái. Emellett a diákok hitre nevelé-sén is fáradozunk.
KÖZÖSSÉGÉPÍTÉS:
Az iskola megalakulásától fogva kulcsszerep jut a közösség építésének. Ennek egyik
oka, hogy a pedagógusok több, mint fele egy keresztény ifjúsági közös-ségből került
ki, ahol megérezhették az egymáshoz tartozás örömét, és a csoportban rejlő erőforrásokat.
Ezt a tapasztalatot szerettük volna továbbvinni az intézményen belül is, bevonva
ebbe a diákokat és szülőket egyaránt. Természetesen a tanulók példát is láttak
maguk előtt a tantestületben, így számukra is hamar értékké vált az összetartozás.
A közösségépítés céljából rendszeresen olyan programokat szervezünk, amelyek közelebb
hozzák egymáshoz, az iskolához tartozókat, odafigyelünk egymásra, felelősséggel
vagyunk a ránk bízot-takért, és bennük is igyekszünk kialakítani a közösséghez való
tartozás fontos-ságát és értékét.
(HITELES) PÉLDAADÁS:
Tudjuk, hogy minden szóbeli útmutatásnál, irányításnál többet mondanak a tettek.
A diákok elé csak akkor támaszthatunk követelményeket, ha azokat mi is nap mint
nap teljesítjük. Vonatkozik ez a hitbeli, erkölcsi igazságokra egyaránt. Ezért
elsősorban arra törekszünk, hogy hiteles keresztény emberek legyünk, s csak akkor
tudunk keresztény pedagógusként is hatékonyan nevelni. Ezért ápoljuk hitünket mind
egyénileg, mind közösségben. "Példát adtam nektek, hogy amit én tettem, ti is azt
tegyétek." (János 13,15) Ahogyan számunkra Jézus az abszolút példakép, úgy nekünk
is azzá kell vál-nunk diákjaink számára, de nem önmagunkat állítani eléjük, hanem
elvezetni őket a mi Mesterünkhöz, Jézushoz. Ez a három kulcsszó szoros összefüggésben
van a pedagógusok hitéletével. Lelki fejlődésünk érdekében rendszeresen találkozunk,
ápoljuk hitünket.
LELKIISMERETESSÉG:
Ez a tényező mind a nevelői, mind az oktatói tevékenységet érinti. Pedagógusaink
tudásuk legjavát adva készülnek fel a tanítási órákra, de felelősségüknek érzik
az órákon kívül is, hogy formálják diákjaik személyiségét. A nevelésben szívügyüknek
tekintik, hogy a tanulókat a helyes útra terelgessék.
KÖVETKEZETESSÉG:
A tanárok következetességének három irányba kell megnyilvánulnia:
- elsőként a diákok felé; a tananyag számonkérése mindenkivel szemben ugyanazon elvek
alapján történik, rendszeresen;
- a tanárnak önmagával szemben is következetesnek kell lennie, a felké-szülésben,
az adminisztrációban;
- és a pedagógusok egymás felé, hogy az intézmény rendszere egységes legyen, mindenki
ugyanazon szempontrendszer szerint követeljen és értékeljen.
1.2. A PEDAGÓGIAI PROGRAM TÖRVÉNYI HÁTTERE
- Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 48.§ (1) a) és b) pontja
- A 243/2003. (12. 17.) Kerettantervi kormányrendelet
- Egyházi törvény
- A 100/97. kormányrendelet az érettségi szabályozásáról
- A Gyermekek védelméről szóló 1997. évi XXXI. tv. módosítása a 2002. évi IX. tv.
1.3. AZ ISKOLA MŰKÖDÉSÉNEK TÖRVÉNYI ALAPJA: AZ ALAPÍTÓ OKIRAT
Az intézmény neve:
SZENT BENEDEK KATOLIKUS ÁLTALÁNOS ISKOLA
Az intézmény fenntartója:
SZOMBATHELYI EGYHÁZMEGYE
Az alapító neve, címe:
RÓMAI KATOLIKUS EGYHÁZKÖZSÉG CELLDÖMÖLK
Az iskola alapító okiratának száma, kelte:
001. / 1994. 03. 03.
A működési engedélyt kiadó szerv:
CELLDÖMÖLK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
A működési engedély kelte:
2595 / 1997
Az iskola működési területe:
ALAPFOKÚ OKTATÁS - NEVELÉS
Az intézmény jogállása, gazdálkodási jogköre:
RÉSZBEN ÖNÁLLÓAN GAZDÁLKODÓ, A KÖLTSÉGVETÉS FE-LETTI RENDELKEZÉSI JOGOSULTSÁGOT
TEKINTVE TELJES JOGKÖRREL RENDELKEZŐ EGYHÁZI FENNTARTÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY
Az engedélyezett évfolyamok száma, tanulólétszám:
8 ÉVFOLYAM ÉS 222 TANULÓ
2. AZ ISKOLA NEVELÉSI PROGRAMJA
2.1. AZ ISKOLÁBAN FOLYÓ NEVELŐ-OKTATÓ MUNKA PEDAGÓGIAI ALAPELVEI
Katolikus iskoláink nevelésének alapja és középpontja maga Krisztus.
A keresztény nevelésnek abban kell segítenie a fiatalokat, hogy megérjenek a sza-badság
felelős megélésére, érzékük legyen a transzcendencia és az igazi értékek iránt.
Megismerjék önmagukat és az őket körülvevő világot. Felülemelkedjenek a középsze-rűségen,
ne fáradjanak bele a folytonos önképzésbe és önnevelésbe, és egyre jobban elkötelezzék
magukat az Egyházon belül Isten és az emberek szolgálatára.
"A katolikus iskolában az oktatásnak és a nevelésnek meg kell felelnie a katolikus
tanítás elveinek; az oktatóknak pedig ki kell tűnniük helyes tanításukkal és becsületes
életükkel." (CIC 803.) Pedagógiai tevékenységünk a fent idézett elvárásnak megfelelően
tehát:
- keresztény értékrendre épít, biztosítja a keresztény gondolkodás jelenlétét,
- a nevelő jelleg dominál,
- a nemzeti értékeket szolgálja,
- fontos szerepet szán az egyházi és a nemzeti hagyományoknak.
Az alábbiakban felsoroljuk azokat az alapelveket, amelyek különösen nagy hangsúlyt
kapnak katolikus iskolánk egész pedagógiai működésében.
- A diák személyisége a pedagógus személyiségének megnyilvánulásai által fejlődik.
Ezért különleges felelősség hárul mind szakmailag, mind morálisan a pedagógusokra.
"a katolikus iskola sajátos jellegének biztosítása legnagyobb részben az ott tanítók
tevékenykedésén és tanúságtételén múlik."
- A nevelésben (különösen a kezdeti periódusokban) fokozott szerepe van a szokásautomatizmusoknak.
Ezért a szoktatásnak kitüntetett figyelmet kell szentelni, az erre fordított energia
sokszorosan megtérül. Lehetőleg a dicséretet helyezzük előtérbe. Arra kell törekednünk,
hogy az va-lóban mindig indokolt legyen.
- Nagy a jelentősége a tudásnak, az ismereteknek; értékkonfliktus esetén azonban
az emberi morált magasabb rendű követelménynek kell tartani az ismeretnél, a személyiség
harmóniáját, "belső békéjét" az érvényesülésnél.
- Döntő a követelmények belátáson alapuló belső igénnyé váló betartása, és a pontosság,
a fegyelem, az önfegyelem gyakorlása. Ez a pedagógiai folyamat-ban részt vevő diákokra
és pedagógusokra egyaránt vonatkozik.
- Az igényes követelmény meghatározása és végrehajtása következetességet tételez
fel.
2.2. AZ ISKOLÁBAN FOLYÓ NEVELŐ-OKTATÓ MUNKA CÉLJA
Iskolánk pedagógiai munkájának célja:
- A diákokat segítse abban a folyamatban, hogy a keresztény értékekre építve művelt
emberré, gazdag (szépre, jóra fogékony) személyiséggé, Istent és embertársait szerető,
felelős polgárrá, tisztességes és emberséges, alkotásra és boldogságra képes emberré
váljanak.
- Az iskolahasználók elégedettségére való törekvés, ezen belül: a hitéletbeli fejlődés,
a tudás, a fegyelem, a továbbtanulásra való felkészítés fontossága.
- A diákok morális és esztétikai szemléletének alakítása, kognitív és kommunikációs
képességeinek, az értékes tudás és az értékes alkotások iránti igényének megalapozása.
- A tanítási tartalmak feldolgozásának folyamatában ismereteket közvetítsen, alapvető
képességeket és alapkészségeket fejlesszen.
- Megalapozott, érvényes és személyes értékrendet alakítson ki, illetve azt segítse
elő.
- A kudarc- és sikertűrés készségeit fejlessze.
- Az önálló, felelős állásfoglalás, cselekvés alapjait és (életkornak, fejlettségi
foknak, saját személyiségjegyeknek megfelelő) készségeit kimunkálja.
- Magas színvonalú és sokrétű ismeretközléssel és hatékony szakmai munkával fejlessze
a tanulók önálló problémamegoldó, gondolkodó képességét, készsé-gét és a kreativitást.
- A liturgiába való aktív bekapcsolódásra ösztönözze tanítványainkat.
- Nagy művészek, tudósok hithez, egyházhoz való viszonya, a gondolkodásra, a szellem
fejlődésére gyakorolt hatása álljon példaként diákjaink előtt.
- Magyarságunk gyökereinek megismertetése (nyelv, történelem, magyarságtudat)
- Hagyományaink, ünnepeink megismertetése, átörökítése, élővé tétele (táncház, népdalkörök,
kézműves foglalkozások, stb.).
- A kulturált szórakozás igényének kialakítása.
2.3. AZ ISKOLÁBAN FOLYÓ NEVELŐ-OKTATÓ MUNKA FELADATAI
A katolikus iskolának kötelessége vállalni a tanulók személyiségének keresztény
szellemű formálását: "ma különösen, hiszen számot kell vetnünk azzal, hogy a család
és a társadalom e téren nem teszi meg, ami rajta áll." Ezért iskolánk feladata:
Segítse elő az egyéni életélmények szerzését, az egyéni képességek kibontakozását
a hitélet erősítését szolgáló programokban, az órai munkában és a tanórán kívüli
tevékenységekben.
Fejlessze a tanulók problémamegoldó gondolkodását, az összefüggések felismerését,
a morális kérdések megítélését osztályfőnöki órák, vezetői és közösséget érintő
in-tézkedések, tantárgyak elsajátítása során.
Tehetséggondozó és felzárkóztató programokkal támogassa az egyéni képességek kibontakozását.
Teremtsen a diákok számára életkoruknak megfelelő formájú és jelentőségű döntési
helyzeteket.
Mutassa fel szentek, ismert egyházi és elismert személyiségek által követésre méltó
példákat.
Segítse elő a személyes meggyőződés, keresztény világszemlélet és világkép kialakítását
és érzelmi-szellemi megerősítését, személyre és konkrét közösségekre szabott feladatok
alapján.
Hozzon létre konstruktív, jellegzetes, tartalmas és felelős, szellemi arculattal
ren-delkező alkotó (kis)közösségeket, ahol a tanuló a közösségben való élet során
fejlessze önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését,
empátiáját.
Törekedjen azoknak a hátrányoknak a csökkentésével, amelyek a gyermekek szociokulturális
környezetéből vagy eltérő ütemű éréséből fakadnak.
2.4. AZ ISKOLÁBAN FOLYÓ NEVELŐ-OKTATÓ MUNKA ESZKÖZEI, ELJÁRÁSAI
Nevelő-oktató munkánk eljárásainak, eszközeinek igazodnia kell a tanulók életkori
sajátosságaihoz, értelmi fejlettségéhez, képességeihez, a pedagógusok személyiségéhez,
felkészültségéhez.
Az eljárások, eszközök alkalmazásának egyetlen törvénye van: a módszerek, eljárások
kombinációja. Kiemelten kezeljük az iskola értékelési rendszerét, a dicséretet,
osztályzást, jutalmazást.
Napjaink pedagógiai gyakorlata, tapasztalata, valamint a nevelés kiemelt szerepe
a nevelőoktató munka során megkívánja, hogy a módszereket a nevelés folyamatában
betöltött szerepük alapján csoportosítsuk. Ennek alapján az alábbi csoportosítás
végezhető el:
- A meggyőzés módszerei (az oktatás, példaképállítás, önbírálat, beszélgetés, tudatosítás).
- A tevékenység megszervezésének módszerei (követelés, ellenőrzés, értékelés, játékos
módszerek, gyakorlás).
- A magatartásra ható, ösztönző módszerek (ígéret, bíztatás, elismerés, dicséret).
- A jutalmazás formái (szóbeli dicséret, írásbeli dicséret, oklevél, kitüntetés, jutalomkönyv,
tárgyi jutalom, kirándulás, táborozás).
- A büntetés formái (szóbeli figyelmeztetés, észrevétel, dorgálás, feddés, határozott
rendreutasítás, osztályfőnöki figyelmeztetés, intés, rovás, igazgatói figyelmeztetés,
intés, rovás, nevelőtestület elé idézés, szigorú megrovás, átirá-nyítás más iskolába).
- A nevelés sikerét veszélyeztető körülmények kizárását célzó módszerek (elbeszélgetés,
felügyelet, ellenőrzés, figyelmeztetés, elmarasztalás, tilalom).
2.5. AZ ISKOLA VALLÁSI ÉLETE, ÜNNEPEI, HAGYOMÁNYAI
Az iskola hagyományainak kialakításában a vallásos nevelésre törekszik. A mindennapi
életbe beépülő lehetőségek:
- A tanévet közös ünnepélyes szentmisével kezdjük és fejezzük be (Veni Sancte, Te
Deum).
- Napi ima: a tanítás megkezdése előtt iskolai szinten; étkezés előtt és után osztályszinten
közösen imádkoznak a gyerekek a pedagógusokkal együtt.
- Kápolnai mise: az iskola kápolnájában /Don Bosco kápolnában/ a hét első tanítási
napján a kijelölt osztály részére szentmise van a tanítás előtt (7:00 - 7:35).
- Tanulóink a hétköznapi szentmiséken vállalt szolgálatai (ministrálás, felolva-sás,
ének).
- Gyermekrózsafüzér péntekenként (előimádkozás).
- Vasárnapi szentmiséken aktív részvétel (pl. prédikáció helyén rövid jelenetek szentek
ünnepéhez kapcsolódóan, éneklés).
- A misén részt vevő gyerekek olvassák fel az olvasmányt, könyörgést. Előtte a hittan
órán az osztály közösen készül a szentmisére. (Miseénekeket gyakorolják)
- Alkalmanként a szülői értekezleten az egyházközség plébánosa szól a szülőkhöz a
vallásos neveléssel kapcsolatos feladatokról, nevelési elvekről.
- A szülőknek felnőtt katekézist biztosítunk.
- Az egyházi kiadású könyvek vásárlásával próbáljuk az iskola könyvtárát bővíteni.
- Iskolánk rendszeresen járatja a katolikus újságokat, folyóiratokat és buzdítja mind
a gyerekeket, mind a szülőket azok olvasására.
- Az osztályfőnöki órák tartása a katolikus kerettanterv szerint történik.
A katolikus iskolákban kitüntetett helyet foglal el a hitoktatás. Ennek elsődleges
célja a hit ébresztése, a diákok személyes Isten-kapcsolatra vezetése. Hisz a megtanult
hittételek csak megalapozott Isten-kapcsolatban nyernek életet és értelmet. Ezért
a hit-oktatásnak "nemcsak az a célja, hogy az értelmet elvezesse a vallási igazságokhoz,
ha-nem az egész embert Krisztus tanítványává tegye." (Kat.Isk.50.) Ezt csak a személyes
példaadással, imával és türelemmel lehet elérni. Mindig tekintettel kell lenni a
gyerme-kek életkorára, és eddigi vallási műveltségükre. S ha mindent megtettünk,
akkor is Isten kegyelme ad minden fejlődést a diákok lelkében.
A tanév jeles napjai évről évre visszatérnek az iskola életébe. Megünneplési módjuk
szokásrendet, hagyományt alakít ki. Ezek kereszténységünk elmélyítésében és magyarságtudatunk
kialakításában jelentős szerepet játszanak: megtanítanak az ünnep szerepére, az
ünneplés módjaira, megerősítik gyökereinket, a folytonosság tudatát, és stabilitást
adnak.
Ünnepeink
A tanév jeles napjai:
- VENI SANCTE
- TE DEUM
- lelki napok, lelkigyakorlatok, gyónási alkalmak (minden hónap első csütörtökén)
- farsang, iskolanapok
- ballagás
- az iskola névadójának ünnepe
- anyák napja
Egyházi Ünnepek
- szept. 12. Mária nevenapja, templomunk nagybúcsúja
- szept. 24. Szt. Gellért - a katolikus iskolák napja: lelki nap
- okt. 8. Magyarok Nagyasszonya
- nov. 1. Mindenszentek - megemlékezés a hittan- vagy osztály- főnöki órán
- nov. 2. Halottak napja - temetőlátogatás
- nov. 5. Szt. Imre ünnepe
- nov. 19. Árpádházi Szt. Erzsébet ünnepe
- dec. 6. Szt. Miklós - Mikulás ünnepség szentmise keretében
- dec. 8. Szűz Mária Szeplőtelen Fogantatása
- nov-dec. Adventi gyertyagyújtások, koszorúkészítés a szülőkkel együtt,
- dec. 24-25. KARÁCSONY, pásztorjáték előadása, hangverseny
- jan. 18. Árpádházi Szt. Margit ünnepe
- febr. 2. Gyertyaszentelő Boldogasszony
- febr-márc. NAGYBÖJT - lelki nap, HÚSVÉT
- márc. 21. Szent Benedek-nap, lelki nap
- márc. 25. Gyümölcsoltó Boldogasszony
- máj.-jún. PÜNKÖSD - bérmálás, elsőáldozás /beavatás/
Állami ünnepek
- okt. 1. A zene világnapja
- okt. 6. Aradi vértanúk - futóverseny
- okt. 23. Az 1956-os forradalom és szabadságharc
- jan. 22. A magyar kultúra napja
- márc. 15. Az 1848-as forradalom és szabadságharc
Az ünneplés módjai:
- Az éves munkaterv elkészítésekor el kell döntenünk, hogy melyik ünnepet milyen
módon ünnepeljük meg. A legtöbb ünnep megülésének módja évente változhat.
- Az év kiemelt ünnepeire lelki nappal készülünk, az ünnep napján szentmisén veszünk
részt, tanítási szünet lévén iskolai vagy osztálykeretben ünneplünk (vetélkedő,
akadályverseny, film). Ilyen ünnepek lehetnek - az iskola névadója, rendalapító
ünnepe, templom búcsúja, a katolikus iskola napja, stb. - évi két alkalom
- A lelki napokat az év kiemelt ünnepe előtti napra, illetve ADVENT, NAGYBÖJT idejére
tervezzük.
- Törekszünk arra, hogy havonta (minden első csütörtök) biztosítsunk gyónási alkalmat.
Az erre történő felkészülésre a gyerekeknek hittanóra keretében biztosít az iskola
lehetőséget. A gyóntatáshoz vendégpapokat hívunk.
- Ünnepi hangversenyt lehet szervezni karácsony előtt, Anyák napján
- Színdarabot adunk elő karácsonykor, szentek ünnepein, a szülők számá-ra összeállított
műsoron (SZM műsor)
A hagyományteremtés egyéb lehetőségei gazdagítják az iskola életét:
- hittanversenyek
- tanulmányi versenyek
- kiállítás a tanulók munkáiból
- sportversenyek
- természetjárás
- irodalmi színpad
- kicsinyek kórusa
- hangszeres kamaracsoport
- szakkörök
- tornászcsapat
- tánciskola, néptánc
|