2022. szeptember 25. vasárnap 0:40:48 - Névnap: Eufrozina, Kende
magyar deutsch

"Múltunk a reményünk, Krisztus a jövőnk" (II. János Pál)

Események
2022. szeptember 30.
Magyar Diáksport Napja (témanap)
2022. október 6.
Megemlékezés az aradi vértanúkról
2022. október 6 - 2022. október 9.
72 óra kompromisszumok nélkül
2022. október 10 - 2022. október 21.
Bemeneti mérések 8. o.
2022. október 15.
Munkanap (október 31. hétfő helyett)
2022. október 21.
Megemlékezés október 23-ról
2022. október 23.
Nemzeti ünnep
2022. október 24 - 2022. november 11.
Bemeneti mérések 6. o.
További események...

AUTÓMENTES NAP 2022
2022. szeptember 22.
Ferenc pápa beiktatásakor is utalt rá, hogy mennyire fontos számára a környezetvédelem. Az embert a teremtés őrének nevezte, Isten természetben feljegyzett tervének őrzőjeként utalt rá. Eme gondolatai motiválóan hatottak ránk. Igyekszünk egyre környezettudatosabban élni mindennapjainkat itt az iskolánkban is. Ökoiskolaként egyre több lehetőséget kínálunk tanulóinknak. A mai napon környezetkímélő közlekedési formákra hívtuk fel figyelmüket. Öröm volt látni figyelmességüket, hisz nagyon sokan választottak autó helyett más közlekedési eszközt. Népszerű volt a bicikli és az intézmény gyalogos megközelítése, de rollerrel és gördeszkával is érkeztek néhányan. Jóérzés mindannyiunk számára, hogy ha kis mértékben is, de őrzőként tettünk Isten alkotta Földünk megóvásáért!
Nyelvi tábor
2022. július 15.
Iskolánk nyelvi táborára július 11-15 között került sor, helyben, az új épületben. Összesen 74 tanulónk volt, ami nagy öröm, mert mutatja, hogy nyáron sem ódzkodnak a gyerekek, hát még a szülők, a nebulók elméjének pallérozásától. Két egész napos kirándulást szerveztünk: Keszthelyre utaztunk kastélynézőbe, és a gyerekek nagy örömére strandolni. Másik kirándulásunk során Győrbe, az állatkertbe látogattunk. Mindkét alkalommal a nagy résztvevő szám miatt vonattal utaztunk, ami kalandosnak bizonyult ennyi gyerekkel. :)
A többi nap délelőttjén változatos nyelvi foglalkozásokat tartottunk. Az első, második évfolyamosok a tanító nénik vezetésével olvasással, a felsőbb évfolyamosok pedig angol és német nyelvi érdekességekkel foglalkoztak. Bár tartottunk tőle, hogy a ”tanulásos” tevékenységek nem lesznek népszerűek, de a gyerekek nagyon érdeklődők, lelkesek és befogadók voltak. A délutánokra pedig szintén nagyon érdekes programokat kerestünk, mozi délutánt, retro társasjáték délutánt és sportnapot. Hálás köszönet a kollégáknak a gördülékeny együttműködésért, a lelkes, kitartó munkáért. Köszönjük a szülők bizalmát és a gyerekek lelkes részvételét.
Csoda tábor
2022. július 8.
A Szent Benedek Általános Iskola és a Celldömölk Plébánia közös szervezésében napközis hittantáborban vehetett részt harminc gyermek. A „Csoda tábor” kerettörténnetét Jézus csodáiból merítettük. A reggeli étkezés után énekléssel alapoztuk meg a nap hangulatát. A délelőtt többnyire egy-egy csoda feldolgozásáról szólt, délután kézműves foglalkozásokból válogathattak a résztvevők. Hétfőn sportdélutánt tartottunk. A keddre tervezetett túráról sajnos az időjárás miatt le kellett mondanunk. Helyette a fürdőzés nyújtott kikapcsolódást. Szerdán szombathelyi kirándulásra gyülekeztünk. Pár gyermeknek igazi nagy kaland volt a vonattal való utazás. A székesegyházat vezető segítségével tekintettük meg. A táborozók példás viselkedéssel és nagy érdeklődéssel hallgatták Szent Márton és Boldog Brenner János történetét is. Távozás előtt imával, énekléssel köszöntöttük az Úr Jézust. A Mária Rádió munkájába tekintettünk be egy rövid időre. A stúdióban folyó munkát többen ki is próbálhatták. Egy kiadós menü elfogyasztása után a Kalandvárosban mozogtuk ki magunkat. A csütörtöki eső ismét átírta a terveket. Amikor elállt a kinti játéké volt a főszerep: tollas, foci, frízbi, fogócska, csapatépítő játékokkal mozogtuk ki magunkat. Pénteken kézműves foglalkozással, szentmisével és egy nagy goffri uzsonnával zártuk a tábort. Ebben az öt napban egy remek csapat állt össze. Nagy köszönet és hála a Szent Benedek Iskola pedagógusainak a szervezésért, felügyeletért, a hittanos és – kézműves foglalkozásokért, a goffri sütésért és minden egyéb önzetlen feladatvállalásért, felajánlásért. Istennek legyen hála!
Rajztábor
2022. július 4.
Az idei táborunkat Bakonybélben tartottuk július 4 és 8 között. Kreatív hittan táborunk témájának az Ószövetség tájait választottuk, így a lelki töltődés mellett a gyerekek kreatív gondolkodását is fejlesztettük. Sokat túráztunk a gyönyörű bakonyi vidéken, az esti játékok, az akadályverseny, a kisvonatos kirándulás és a tábortűz során kiderült, hogy egy nagyon vidám, barátságos, együttérző csapatot alkotnak a gyerekek. A délelőtti foglalkozások során a teremtés, Noé és a vízözön, Mózes és Egyiptom tájai, és az égő csipkebor témáját jártuk körbe és alkottuk meg különböző technikákkal. Persze a szórakozás sem maradhatott el. Volt éjszakai akadályverseny, számháború, szoboralkotó csapatjáték, túra a Pörgöl barlanghoz, Dorbi vonatos kirándulás a hubertlaki gyilkos tóhoz, tábortűz szalonnasütéssel. Ebben a táborban nevettünk eddig a legtöbbet, így azt gyanítom kicsik és nagyok egyaránt jól érezték magukat.